"אפיריונים" - תערוכת יחיד של איתן דור-שב
אוצרים: כפיר גלאטיה אזולאי, ורה פלפול
בתערוכת היחיד "אַפִּירְיוֹנִים" דור-שב עוסק בתשוקה הקיומית לזיווג. בלב התערוכה עומד מיצג ובו ארבע מיטות אפיריון דקיקות, נזיריות. כל מיטה נושאת בראשה ציור גדול מימדים אשר ניתן לראותו באופן שלם רק ממצב שכיבה כאשר הצופה מפנה מבט כלפי מעלה. סדרת הציורים נוגעת לארבעה פסוקים ממגילת שיר השירים באינטרפרטציה אישית של האמן. דור-שב בחר לייצג את הפסוקים בהיפוך מינים: כאשר פסוק מדבר על נערת הרועים הוא מצייר אותה כדמות גבר, ולהיפך- דמות המאהב המלך מוחלפת באשה. הפיכת המבט הכפולה, הן בהיפוך המינים והן בזווית ההסתכלות על הציורים, יוצרת חוויה ייחודית בחלל. עבודה נוספת בתערוכה היא "פורטרט פעולה" בגובה ששה מטרים שצוירה בפרפורמנס במוזיאון בר-דוד לאמנות ויודאיקה בספטמבר האחרון.
יצירתו של דור-שב פותחת מרחב פנטסטי למפגש בין שני כוחות הנמצאים בניסיון אינסופי למיזוג, להפיכה לשלם. שני קולות אקטיביים, שווים בחשיבותם, מהדהדים זה לתוך זה עד שכבר לא ניתן להבחין מי הוא מי- מי מקור הקול ומי ההד. היקום הפנימי של דור-שב ייצרי, כאוטי, תנועתי, ספק נוזלי, יקום המטשטש את גבולות הזיווג בין גוף לגוף. דמויות אלגוריות גבריות ונשיות, שלצידן
נחשים, דגים ובעלי חיים נוספים, משתרגות אלו באלו. סערת החושים והרוח בסצנות באות לידי ביטוי במחוות קווי מתאר עוצמתיות ובדחיסות הצבע הממלא את המצע הציורי. כל אלה מכוננים מרחב תודעתי חסר פרספקטיבה ובלתי מוגדר; מרחב אלוהי, סימבולי ושמימי.
דור-שב קורא את מגילת שיר השירים כתהליך פסיכולוגי של ספרציה-אינדיווידואציה, כלומר מסע של גיבוש זהות נבדלת ועיצוב אישיותי. נערת הרועים היא גם משל לנשמת האדם שבמסעה החלומי-נבואי מכוננת את הנפרדות שלה מול מושא תשוקתה שהוא האל, כתנאי לאהבת אמת. את מיטות האפיריון עיצב האדריכל כפיר גלאטיה אזולאי שאוצר את התערוכה יחד עם ורה פילפול.
התערוכה תוצג בין התאריכים 6.3.19 - 28.3.19
אירוע סיום התערוכה ומופע ריקוד יתקיים ביום חמישי, 28 במרץ בשעה 18:00
ניתן לבקר בתערוכה בימים:
א' - ה' בין השעות 8:30 - 20:00
ביום ו' בין השעות 8:30 - 12:30
הציבור מוזמן